BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Dedlainas buvo vakar

Kadangi įrašas bus šiek tiek specifinis, reikia šiokio tokio įvado.

Pasaulyje galioja tokia tvarka: jei nori, kad apie tave žinotų, pirktų tavo produkciją ar už tave balsuotų - reikia reklamuotis. Reklamas kuria žmonės. Dažniausiai - dirbantys reklamos agentūrose. Įprastas modelis būtų toks: klientas samdo reklamos agentūrą, kurie sugalvoja idėją jų reklamai. Tada ta agentūra samdo žmones galinčius ir mokančius tą reklamą pagaminti (nufilmuoti, nufotografuoti, nupiešti ir t.t.). Robertas sumodeliavo darbo su statistine lietuviška reklamos agentūra pavyzdį, sudėliotą iš kelių tikrų patirčių ir pasakojimų. Įsivaizduokite, kad tai emeilai.

AGENTŪRA: Sveiki, žinome, kad esate puikus iliustratorius ir mokate puikiai piešti namus. Mums reikia, kad nupieštumėte namą vienai reklamos kampanijai. Atlyginimas - 100 litų. Bet reikia labai greitai. Ar galėtumėte?

ILIUSTRATORIUS: Sveiki, mielai nupieščiau Jums namą. Kokio būtent reikia?

AGENTŪRA: Bet kokio, gali būti juodai baltas, kreivom linijom. Klientas nėra reiklus, bet nori pamatyti namą jau rytoj.

ILIUSTRATORIUS: Gerai, šiandien atsiųsiu.

ILIUSTRATORIUS: (šiek tiek vėliau) Prikabinu namo paveikslėlį.

AGENTŪRA: Dėkui. Labai neblogai. Padarysime susitikimą ir iki rytojaus atsiųsime savo komentarus.

AGENTŪRA: (po keletos valandų) 1) Stogas turi būti lygesnis. 2) Kaminas turi būti dešinėje pusėje. Kairėj pusėj jis atrodo kvailai. 3) Reikia durų rankenos. 4) Kam lange tas kryžius? Reikalingas namas, o ne bažnyčia… Laukiam pataisyto namo.

ILIUSTRATORIUS: Prikabinu pataisytą.

AGENTŪRA: Dėkui. Štai bendri mūsų kliento, mūsų kūrybos direktoriaus ir visų aštuoniolikos kūrybininkų komentarai: 1) Daug geriau buvo, kai kaminas buvo kairėj pusėj. Dabar atrodo išvis idiotiškai. Dar iš jo turi rūkti dūmai. 2) Langas turėtų būti mėlynas, nes atsispindi dangus. Padarykim, kad atsispindėtų dangus su debesimis. 3) Pats namas turi būti raudonas, o ne baltas. Baltas namas yra nuobodus ir kvailas.

ILIUSTRATORIUS: Na, galėjote viską ir anksčiau surašyti, būčiau viską vienu ypu pataisęs… Prikabinu pataisytą.

AGENTŪRA: Nemokykite mūsų kaip dirbti. Mes reklamos sferoje dirbame jau šešis šimtus metų ir mūsų pavadinimas yra tarptautinis. Beje dedlainas buvo vakar, vėluojame… O rezultatas dar toli nuo patenkinamo. Šiandien darome skubų susitikimą ir po pietų atsiųsime naujus komentarus. Būtų gerai, kad per šiandien jau pabaigtume…

ILIUSTRATORIUS: Gerai… Laukiu komentarų.

AGENTŪRA: Stogas

ILIUSTRATORIUS: Ką “stogas”?

AGENTŪRA: Nereikia jo. Nuimam stogą.

ILIUSTRATORIUS: Rimtai?

AGENTŪRA: Jei tiek pat laiko, kiek skiriate klausinėjimams skirtumėte darbui, procesas vyktų gerokai greičiau…

ILIUSTRATORIUS: Ok… Štai namas be stogo. Bet man atrodo, kad Jūsų komentarai darosi nelogiški…

AGENTŪRA: Tiek mes tiek klientas esam labai nepatenkinti mūsų bendradarbiavimu… Išimkim tas baisias duris. Ir mūsų kūrybos direktoriui šiandien atrodo, kad namas turi būti geltonas.

ILIUSTRATORIUS: Nemanau, kad mūsų namas išvis bus panašus į namą, bet tiek to… Štai be durų ir geltonas.

AGENTŪRA: Iš kliento gavome dar tris dienas užbaigti šiam projektui. Todėl šiandien nieko nekomentuosime, dvi dienas tylėsime, o paskui prieš pat dedlainą atsiųsime komentarus, kad Jums tektų per naktį dirbti.

AGENTŪRA: (po dviejų dienų) Štai mūsų komentarai: Dabar tas langas atrodo labai kvailai ir ne vietoje. Ir tie debesys jame atrodo durnai, neaišku ar ten debesys ar kokie tai balti šūdai. Išimkim debesis, o langą pastatykim į vidurį. Ir tegul jis atkartoja kvadratinę namo formą. Ir pataisykim visas linijas, kad būtų lygios. Jūs gal Parkinsonu sergat, kad negalit lygių linijų nubrėžti? Ryt iš pačio ryto laukiam finalinio varianto.

ILIUSTRATORIUS:….

Agentūra tyli keturias dienas.

ILIUSTRATORIUS: Nesulaukiau jokių komentarų, tai spėju, kad “namas” tiko.

AGENTŪRA: Klientas namą patvirtino, bet mums jis nepatinka, todėl mokėsime puse sumos. T.y. 50 litų. Atsiųskite savo rekvizitus.

ILIUSTRATORIUS: Jūs turbūt juokaujat…

AGENTŪRA: Nejuokaujam. Ar panašu, kad mes turėtume humoro jausmą?… Štai prikabiname finalinį namo variantą, kad žinotumėte kaip daryti kitą kartą. Mūsų kūryba jį užbaigė patys su savo MacBook’ais.

ILIUSTRATORIUS: Prašau, niekada gyvenime man daugiau nerašykit.

Pabaiga.

Robertas supranta, kad reklamos agentūros dažnai būna nelaimingos, nes jas dulkina klientai. Visą šį procesą galima vadinti “šūdų kaskadom”. Klientai drebia ant agentūrų (galvoja, kad gali tą daryti nes pinigus moka), o tos nuo savęs stengiasi kuo daugiau nudrėbti ant gamintojų. Kaip toj pasakoj. “- Gaideli, kodėl tu Vištytei akeles išmušei? - O kodėl man lazdynas kelneles suplėšė?”.

Belieka agentūroms palinkėti geresnių klientų. Ir didesnių kiaušų, kad galėtų atsisakyti dirbti su prastais. Nors gal problema ir ne tame, kas čia žino…

Patiko (222)

Rodyk draugams

komentarai (83) | “Dedlainas buvo vakar”

  1.   Jurgis rašo:

    Dar iš užsakovų pusės labai dažnai būna tokios pastabos “pažaist su spalvom” , tuo turbūt norima pasakyti kad gamybos darbas yra kažkokie nerimti žaidimai. Pastebėjau dar kad gan dažnai užsakovai kišasi į procesą ne dėl rezultato o dėl proceso, t.y. jie irgi nori pasijausti kūrėjais.

  2.   Jonas rašo:

    Cha cha cha labai gerai pataikyta.5metus dirbau lietuviskos reklamos gamyboje, musu vargsai kurybininkai tokie uzimti savo kurybose kad visa kuryba vyksta “realtime” .Tai parodo kad visiskai nevizualizuoja ir visiskai neisivaizduoja kaip atrodys galutinis produktas.

  3.   Dizaineris rašo:

    Dar viena smagi detalė, tai laiškuose asmens “mes” vartojimas.

    “Gal pabandom…”, “O gal pakeičiam..”. Šūdą mala ir dar tyčiojasi, tokiais kreipiniais, lyg kažkuom prisidėtų. Yra mintis, ją įgyvendinam, o ne po to pradedam straipsnyje apibūdinta nesąmone užsiiminėt. Tiesą sakant pats asmeniškai kai daarau dizainą ir nori pakeitimų apsimetu idiotu ir pakeitimus darau kiek ne tokius kokių nori, kai ką atsisakau keisti pridėdamas ilga litaniją apie spalvų teorija, aukso pjūvį ir kitas skambias sąvokas. Kodėl klientai neleidžia mums dirbti savo darbo? Manau kad baigęs ir visą gyvenimą dizainu užsiiminėjęs šiek tiek daugiau žinau už kelių bobučių “komitetą” sėdintį visą dieną be darbo ir tiesiog pateisinantį visos dienos nieko neveikimą dizainerio “siuntinėjimu” (kitaip to ir nepavadinsi).
    Moralas, klientai, kuriuos taip “mokau” vis viena grįžta. Sukandę dantis, bet grįžta. Kažkiek prarandu, bet manau dėl tokios auklėjimo misijos verta.

    Atsiprašau už neigiamą emociją, bet išsipasakot norėjau :) kaip tik sėdžiu ir tokiu š užsiiminėju. Aš juk neaiškinu suvirintojui (apie suvirinimą aš nežinau nieko) kaip jam man kokią armatūrą virinti…

  4.   me rašo:

    manau, kad agentūros per daug laiko skiria savo idėjos tobuliai realizacijai, spalvų, formų dailinimui ir pamiršta, kas reklama turi parduoti. kartais užtenka vietoje 5 sakinių apie gražų orą, parašyti vos 1 taiklų, aiškų sakinį ir jis bus suprantamesnis. kaip ir su dizainais, pvz. el. laiškų - kam siūlyti A4 tekstą el. laiškai, kai niekas tokių neskaito - užtenka antraštės ir vizualumo, kad patrauktų dėmesį, jeigu pasiseks vartotojas skaitys toliau, gal net iki galo.
    trūksta grįžti prie pamatinių dalykų - atsakymų kas yra tikslinė grupė ir kuri priemonė turi kokius specifinius reikalavimus, kad parduotų ar bent paskatintų pasidomėti reklamuojama preke.
    tikrai tikiu, kad agentūros dažnai gauna ir taiklias pastabas iš užsakovų, bet nenoriu jų priimti, nes jiems gėda, kad reklamos guru apie tai patys nepagalvojo. kaip ir kai užsakvovas pasako tikslia pastabą, ką reikia pakoreguoti, agentūra įsižeidžia, kad jai nurodinėjama ką daryti, kai pasakoma absrakčiai - tuomet blogai, nes nebuvo pasakyta konkrečiai.
    manau, kad agentūros turėtų daugiau galvoti apie idėjas ir išpildymus, kurios parduoda, o užsakovai, nesivadovauti vien tik asmenine nuomone.

  5.   d rašo:

    taip… gerai pataikyta

  6.   me rašo:

    to dizaineris:)
    jeigu daugiau argumentų ateitų kodėl norimos korekcijas atlikti negerai, manau, būtų daug naudos. bet kiek agentūrų nori skirti laiko argumentacijoms? “nori, pakeisime”

  7.   Lin rašo:

    Kiaušų reik linkėti agentūrai, taip. Bet ne tam, akd rinktūsi klientus, o tam, kad sugebėtų turėti ir apginti savo nuomonę. Čia bėda.

  8.   Gytis rašo:

    O tai kodel jus vargsai nuskriausti dizaineriai ir toliau vargstate frustracijose su vietiniu reklamos agenturu vietiniais uzsakovais? gal laikas butu kritiska akimi perzvelgti savo portfolio, ka per paskutinius metus tokio prota nunesancio award winning isdrozet kad nebereiktu kesti pazeminimo? :))

    PS. Tadukui: man, I can feel you pain, try to work with charlie from chocolate factory :)

  9.   Dizaineris rašo:

    Gytis> vat laukiau kol toks atsiras :)
    visalaik tas pats argumentas. O nemanai kad mes ir droziam savo mind blowing projektus, bet SAU, tyliai, ramiai, nes mano mind blowing sugalvota namuka uzsakovas sukritikuos, nes jo 8 metu dukrai graziau visalaik atrodo raudonas namas su asiliuku salia. Tiesiog siuo atveju skundziamasi darbo principu kaip jis vyksta tarp uzsakovo ir dizainerio, o ne tuom kad mes realizuot saves negalim. Uzklasines veiklos, jei tikrai esi creativcikas susikuri.

  10.   Mark Splinter rašo:

    Paprastas frylanseris neturi apsaugos, del to jis negauna respekto. Maza suma 100Lt, neverta i teisma net del milzinsko kontrakto nubraukimo, ir lietuvoje daznai frylanseriai ir klientai dirba nelegaliai. Sprendimas gintis kontrakto teisma yra nepopularus … tipo “kodel silpnas dizaineris negali gintis savo teises pats”… :/
    Mano sprendimas buvo registruot UAB’a, iskart gavau gerus klientus ir pasakiau viso gero kitiems. Frylanseriams siulau paprashyt tokia maza suma IS ANKSTO, bent 50%, arba dirbt kitiems. Turi interneta, dirbi su laptopu, klientus gali surast bet kur pasaulyje.

  11.   sim rašo:

    chebra, o ko jus cia myzciojate? ijungiate skaitikli uz kiekviena minute ir nesukate sau smegenu. nori kazkas issipisineti - fine. arba 100 lituku uz pradini nama + 1 korekcija. 2 korekcija dar 100 lituku, 3 - dar…

    reiktu isisamoninti, kad visi tik imituoja darba. na kokia saskaita agentura israsys klientui, jei namas bus sukreatyvintas, sumanagintas ir nupiestas per valanda? ka veiks kliento vadydibibininkelis tada? o cia suda mala visi savaite, babkes kapsi. visi laimingi, rabota ne pylnaja.

    taigi jungiat skaitkli uz kompo ijungima ir nerefleksuojat.

  12.   sim rašo:

    Markai, yra toks superinis instrumentas - vekselis. 50 lt notaro mokestis ir skola keliauja tiesiai pas anstolius be jokiu teismu. pasidomek.

  13.   Balalaika rašo:

    Jei taip gerai pasigilinus identiskas dialogas vyksta programines irangos kurime, manau, ir kitur netik dizaine. Sprendimas paprastas, pradzioje sutartis, aiskiai apibreztos atsakomybes (kad nebutu nu tai mes pasitarem kad tu cia kaltas ir mes tau n% braukiam, kiekvienas naujas dizaino variantas yra apmokamas pagal procedura - kai uz 100 pakeitimu tures susimoket tai supras kad pakeitimas kainuoja resursus ir uz juos reikia moketi o ne tai kad dizaineris kazkoks noliferis) ir zinoma kaina, uz koki atlygi sutinkate klausytis nuolatinio bitchinimo?

  14.   Savas rašo:

    Geriausias lietuviškas straipsnis šia tematika!

    Prajuokinai, tik taip juokinga, kad net graudu daros..iš savo karčios patirties.

    Kol jaunas, tol ‘durnas’ (minty turiu ‘neįsisavinęs tam tikrų dėsnių) ir mokais žmogus..imi dirbi ką gali, o Tave taip per visus galus..iki sustojęs klausi Savęs: nejau aštoks ‘nieko nesugebantis’ idiotas?

    Sim - puikios mintys dėl ’skaitiklių’, bei vekselių! kai juos įjungi noras išsip.. Atšoka.

    beje, šitas straipsnis turėtų būt efišuojamas visur, pradedant universitetais..ne - mokyklom, nes toks gyvenimas!

    Protingas mokos iš kitų klaidų.

  15.   trampampam rašo:

    Nzn, nzn, kiek yra teke uzsakineti is visokio plauko “dizaineriu” kazka, tai toki shuda gauni dauguma atveju, kad baisu. O ka daryt? Laiko paaiskinti kas ten negerai tikrai nera, tada prasideda el. laisku lavinos. Uzsakovai turetu netaupyti ir dirbti su rimtos reputacijos firmom. Pats suradau labai gera dalyka - vektoriu ir pan galerijos online, gali rasti panasiu pavyzdziu, ir tada jau parodyt uzsakant ko nori ir kas turetu buti kitaip.

  16.   Balalaika rašo:

    trampampam, o kodel uzsakinejat is visokio plauko dizaineriu? Pigiau? Cia kaip pirkti koki nors kiniestiska niekala ir skustis kad jo kokybe shudina. O taupys visi ir visuomet, bet kai taupymas perzengia sveiko proto ribas tai taip ir gaunasi nori kosminio laivo bet pasiryze moketi kaip uz dvirati… gaila kad vis atsiranda tu kur daro uz dviracio kaina… vat ir prasom jums uzburtas ratas…

  17.   Bur bur rašo:

    Osom!!! Dabar su tuo kaip tik susiduriu… tik is agenturos puses. O visa beda, kad klientas tiesiog NEZINO ko nori: “Nu kazkas cia ne taip… Lyg ir viskas taip, bet netinka kazkas”… Ir tada bandai paaiskinti dizaineriui, kad klientui KAZKAS netaip. Tas KAZKAS visuomet buna geriausia dalis.

    Ir dizainerio nesinori uzknist negyvai, nes zinai, kad siaip jis - fainas ir daro darbus gerai (ne viena karta su kitais klientais dirbta), bet si karta to KAZKO - niekaip neprasimusa… :)

  18.   Klausimas rašo:

    Tai niekaip suprantu, jei taip blogai su agentura ponui freelancer’iui dirbti, tai nebedirbk. Tam tu ir esi freelancer’is, nes nori - gali dirbti tiesiogiai su galutiniu uzsakovu. Tu esi toks gabus, kad gali buti ir creative’as ir vadybininkas ir marketingistas ir aisku DIZAINERIS, tai kam tau save taip skriausti ir dirbti su agnetura?!

  19.   minimalus rašo:

    keliamas klausimas, kodėl laisvai samdomam dizaineriui reikėtų dirbti su agentūromis. bet iš BLOGo įrašo panašu, kad pati agentūra kreipėsi į dizainerį, nes žinojo jį esant geru iliustratoriumi. TAČIAU kūrybos procese dėl užsakovo neapsisprendimo ir GALBŪT dėl agentūros neišmanymo vyko nuolatinis nesusikalbėjimas, nors dizaineris darė tai, ką jam liepdavo agentūra. kai pats mokiausi reklamos gamybos, mums viena dizainerė irgi sakydavo, kad užsakovai kartais būna neapsisprendę ir iki galo patys nežino, ko nori. tačiau dizaineriui tenka sukąsti dantis ir nekišti savo nuomonės perdėm agresyviai, nors ir matytų, kad vienas ar kitas sprendimas būtų geriau. kitu atveju užsakovas gali įsižeisti. kaip buvo ir šiuo atveju. geriau jau padaryti viską subtiliai. nors tikrai absurdiška, kai padarai vienaip, tau liepia perdaryti kitaip, perdarai - tada pasako, kad anaip buvo geriau. reikia stiprių nervų. todėl ir dirbu kitoje sferoje…

  20.   toma rašo:

    vaje. gerai, kad dantistams neaiskina, kaip dantis taisyti, o gydytojams - kaip apendicita operuoti…

  21.   nuomone rašo:

    siulau nebuti skystakewsias :)) o kas ten vepa kad rinka mazai, tai ir busi visada apsimyzes. Nes gi lietuva - maza, o agenturu daug. O jie gi diktuoja salygas.

    Kas pasake kad salygas diktuoja tas kas MOKA pinigus? minutele pamastom….

    Tai gal tada Salygas diktuoja tas kas daro darba?.. Nu jo atrodo taip!

    Bet va kita beda. O pinigu gi niekas neturi… vaje kaip blogai… verkiu.. as toks mazas varganas vaikas man niekas nepadeda visi tik skriaudzia ir pinigu neduoda.
    Jei jautiesi taip, tada ziurek i virsu apie tai kas “diktuoja” salygas.

  22.   klientas rašo:

    to dizaineris
    na bet vaikinas, jus duodate! vat būtent dėl tokio mąstymo ir yra agentūros atstovai tarp kūrybininko ir kliento. su tokiu mąstymu jūs prie bažnyčios sėdėtumėt su kepure apversta…
    Aš- klientas. aš noriu logotipo savop firmai. Jums tas logotipas poros, gal kelių dienų darbas, tada užmokestis ir kitas darbas. Man tas logotipas- mano ateitis, mano firma, mano reprezentacija, mano vardas siejamas su juo ir t.t. Tai dabar aš noriu geltonai mėlyno (kaip kokia Švedijos vėliava), o jūs man sakot, kad aš kvailas? Kad aš spalvų derinių nesuprantu? nupaišot, man forma nepatinka. aišku prašysiu pakeist! ką reiškia “klientas neapsisprendęs”? klientas turi teisę koreguoti savo prekę. Aš juk nestudijavau dizaino, kitaip būčiau pats nusipaišęs tą klecką. O dabar kas vyksta tarp agentūros ir dizainerio, jau ne kliento problema. Klientas kreipiasi į agentūrą su noru turėti gražų, tokį kokį maždaug įsivaizduoja, logo. Žinoma nuomonė keičiasi… tai je mes klientai neitumėm užsakymų daryti, nes matot dizaineriai per daug arogantiški ir galvoja, kad mes kvailiai, tai bato padus graužtumėt.

  23.   klientas rašo:

    dar tiems kas ra6o dantistams, medikams, suvirintojams niekas neaiškina… nu tokie palyginimai tai tik nepasižymintiems intelektu. iš dantisto aš noriu baltų ir sveikų dantų, iš suvirintojo, kad mano vamzdžiai netekėtų… tai ką, dabar man žiūrėti į lapą, kuriame dizaineris šūdo gabalą nupiešė, ir žavėtis puikiu atlikimu? ir nekomentuot, nes jis geriau žino, kad jo šūdo gabalas bus puikus logo Lietuvos rinkai? atsipeikėkit.

  24.   Rap rašo:

    Sveiki,

    Labai geras pavyzdys:)

  25.   marketingas rašo:

    kaip ir visur, dazniausiai 70 % ( lietuvoje gali daugiau ) , nevykeliu , kurie nera stiprus ir galvoje kybirai , gali buti nesvarbu kaip jie pries tai nerealiai darba padare. Su dauguma dirbau , motivavau kaip galau , pinigais , bonusais, nemokamom paslaugom ir kitais klientai. Kiekvienas pavede su laiku , realios esmes nesuprato ir visada lievai dare ! Tik negalvokite kad as siap prasiau namuko kad sugalvotu, as piesiau pasts ji , daug variantu , viska deliojau pats ir prsiau ju , kad idetu gisleles saves, bet ir tas nepadejo ! Kol viena diena radau stebukla , kuris yra tikras talenta , jam man negaila nieko , nei laiko nei pinigu , daro viska is pirmo karto puikia supranta mane ir tiesio parasau sakyni ka noriu o jis sukuria dar geriau nei galeciau ishsivaizduoti !
    p.s lietuvoje 5 % dievu kurie gali padaryti is paprasto metalo i auksa ! kitiems reikia mokytis ir nekelti nosies , tipo jie ‘meninkai’ nerealus !
    Linkiu visiems palankiu klientu ir dizaineriu. Mano komentaras yra mano nuomone is praktikos.

  26.   nuomone rašo:

    to marketingas:

    Dabar belieka tau tavo dievuka islaikyti :) Nes turit talenta dirbti paciam reikia dar daugiau kad nepabegtu pas kitus.. o turint kruva betkokiu tu beveik nedirbi, o tik taisai klaidas ir moralizuoji (koks cia darbas?) :) sekmes

  27.   JFK rašo:

    Nu ir po galais tavo blogas, bandziau papostint be el pasto visa litanija dingo… tai gal pradzioj apsikuopiam savuos namuos… MARKETINGAS TEISUS.

  28.   Paslaptis atskleista rašo:

    1. visi VISI VISI dar karta VISI… dizaineriai galvoja kad jie geriausiai.
    2. ta pati galvoja ir Direktoriai, Vadovai, Uzsakovai, Agenturos ir t.t.
    3. Taigi VISI YRA GERIAUSI
    4. pas visus yra ISSKIRTINIS ATVEJIS. Visai kitoks. Tokio dar nebuvo

    Isduosiu paslapti:

    beveik 90% atveju yra vienodi, 90% kas galvoja jog yra geriausi yra vidutiniokai.

    taigi is 10 cia pasisakiusiu dizaineriu tik 1-2 yra kazko verti.
    is 10 pasisakiusiu klientu 1-2 yra ne idijotai
    ir 10 …. ir t.t.

  29.   Andrius rašo:

    Na, pats 10 metų dirbu reklamos versle, ir galiu pasakyti, jog tai, ką aprašė gerbiamas straipsnio autorius - yra tiesiog lb prastas pavyzdys, kuomet RA (reklamos agentūra) labai blogai komunikuoja su klientu. Dažnai tai yra todėl, jog bijos aplinkiniu keliu pasakyti, ir paaiškinti, jog tam kad pradėti vienus darbus, reikalingas pasiruošimas, poreikių išsiaiškinimas, lb konkrečios užduoties suformavimas dizaineriui etc.
    Mes dirbame taip, jog jei matome, kad klientas mėtosi, arba nežino ko nori - patys nubrėžiame klientui paruošiamųjų darbų tikslą, kurį pasiekus, darbas perduodamas visual’ų/dizainų kūrimui. Jei jau RA projektų vadovai nesugeba apginti savo profesionalios nuomonės prieš klientą ar neturi aiškaus supratimo, ko tam klientui reikia, tai tegu eina sekretoriauti… Iš patirties galiu pasakyti - su profesionaliais projektų vadovais tokių dalykų nenutinka, nes jie tiesiog užkerta tam kelią. PVZ.: klientas - aš noriu, kad nupieštumėte man namą. RA PM (Project manager): klausimynas apie linijas, duris, langus, spalvas etc. etc.
    Klientas: užpildo formą (gali ir kartu su PM’u)
    PM’as - sudaro techninę užduotį su dizaineriu, paprašo užsakovo parašu patvirtinti techninės užduoties dizaineriui lapą, su prierašu, jog tai yra galutinis techninės užduoties projektas, ir konkretus darbas, kuris kainuos x pinigo, jei dėl kliento persigalvojimo reiks perdarinėti - papildomai tai kainuos y pinigų.
    Dizaineris padaro maketą pagal visus techninės užduoties parametrus.
    Klientas: accepting - ok, not accepting - kas negerai su rezultatu. Jei neatitikimas dėl to, jog klientas apsigalvojo ir nori kažko kito - sorry, dizainerio laikas kainuoja - mokėk papildomai.
    Jei bijote tai pasakyti klientui - tuomet Jūsų veidu jis gali valyti savo ofiso grindis be jokio vargo ;)

  30.   Andrius rašo:

    P.S. ir dar - reikia atsirinkti gerus dizainerius, nes juos visad ant vienos rankos pirštų suskaičiuoti galima ;)

  31.   Martynas rašo:

    klientas – va būtent dėt tokio mąstymo ir turim (turėjom) tiek daug baisių kaip atominis karas logotipų Lietuvoj.

  32.   DM rašo:

    Ne pirmi metai dirbu su aprašytais personažais. Esmė:

    1. Kaip ir apie sportą, apie dizainą visi Lietuvoje žino.
    2. Kaip sakoma, nuomonė, kaip bamba, kiekvienas turi :)
    3. Aš turiu patirties, aš turiu išsilavinimą, bet klientas prašo “ydėk orandzini šuniūka liojanty i puslapy kat, linksmiasnis butū”.. Ir jis teisus, nes jis klientas. Nesvarbu kad puslapis skirtas betono mišiniui.

    Taigi, arba prisitaikai, arba parodai duris tokiam klientui. Ir tada sėdi be pinigų, bet išlaikęs lygį :)

  33.   klientas rašo:

    Gerb. Martynai,
    o dėl tokių objektyvių vertintojų kaip jūs, mes gerai žinome, kas yra baisu kaip atominis karas, kas ne. Nes jei tai baisu, tai 1.klientas kvailas, nemokėjo paaiškint; 2.darbo vietoje per šalta; 3.antra pusė namuose užkniso; 4.firma per mažai moka, alus brangsta… bt auksarankiai dizaineriai, tik pabandyk pakritikuot kažką! Dėl norų ir pageidavimų PERKANT prekę ir MOKANT jiems atlyginimus, debilu, nemokša, senamadžiu visokiu kokiu išvadins. Ir tada bandelių kepyklai nupieš stilizuotą batuotą katiną su etno rakandu ir galės iki pamėlynavimo aiškint, kad čia yra ateitis-modernas-tobulumo višūnė-naujas kokakolos konkurentas, o klientas visvien debilas… nu ką galima pasakyt. stipru, objektyvu.

  34.   TB rašo:

    Totali tiesa :)

  35.   chamas rašo:

    :) cia buvo tikra klasika, taip ir sukasi pasaulis, po biski, po truputi

  36.   Jonas rašo:

    Esu klientas, festivaliui kasmet kreipiames i agenturas del tu metu ‘veido’. Problema, kad kasmet pirmiausia nori prakisti per 5min padaryta darba, jei geresni metai tai duoda pasirinkti is keliu variantu. Aptariamos detales, antra karta susitikus parodomas koks nors is lempos variantas, visai trecias ir sakoma, kad agenturai taip atrodo gerai. jei prasai padaryti kazkaip idomiau, taip kaip kaip kalbejom, i kalbas nesileidziama, agenturai taip ‘atrodo geriau’ - is tikro tingima pajudinti uzpakali.
    Mano nuomone, susidariusia is 10 metu patirties su agenturom, kaip kliento, agenturos tingi dirbti, bent jau taip atrodo, kad visada kurybininkai neturi laiko tau, agentura neturi laiko, tai kokio velnio jei nieko nespeja, neturi noro, neturi motyvacijos ir neturi noro gerai kokybei - imtis klientu. Pasakytu iskarto, kad mes nesuinteresuoti ir butu visiems viskas aisku..

  37.   iliustratorė rašo:

    ->klientui
    Taip, logotipas - jūsų firmos ateitis, ir jūsų reikalas, kokių spalvų jūs norite. Bet problema ne tame. Problema absurdiškame kišimesi ir absoliučiai nelogiškuose komentaruose. Parašyčiau krūvą vaizdžių pvz., tik bijau, kad gali būti atpažinti klientai, o aš manau, kad tikrai neetiška viešai išstatyti juos gėdai, užtenka, kad pamatau aš jų pasvarstymus, dėl kurių, garbės žodis, kyla abejonės, ar tie žmonės išvis baigę mokyklą ir ar yra protiškai sveiki. Kiti komentatoriai, puolantys freelancerius, teigia, kad didžioji dalis jų yra labai prasti. Galbūt, nesiginčiju. Tik man asmeniškai skaudu ir liūdna, kai į mane kreipiasi žmonės, norintys hyperrealistinių darbų, ir siūlantys už juos 70 lt (ši suma, be abejo, nenuskaičius mokesčių), kai tuo tarpu mano darbai perkami užsienio šalyse, organizuojamos mano parodos užsienyje ir t.t., ir lygis mano atitinkamas, kad aš tikrai nenoriu veltui švaistyti savo talento. Ir tuo labiau būti žeminamai tokio lygio komentarų, iš serijos “mums nepatinka, kad kaminas kairėje pusėje, padarykite dešinėje. Ne, visgi kairėje pusėje buvo geriau”. Ir žaisk savaitę už centus.

  38.   Domas rašo:

    Hm, o kontraktas / darbo sutartis šio nesusikalbėjimo neišsprendžia? Žinoma, aš nesu didžiulis biurokratijos mylėtojas, tačiau sutartyje sklandžiai paminėjus darbo punktus, atlikimo laiką, galimus pakeitimus ir t.t. sumažina galvos skausmą abiems pusėms. Juolab abi pusės turi laiko pagalvoti prieš sutikdamos bendradarbiauti : )

  39.   kukumalu rašo:

    iš tos pačios operos ne ką mažiau smagi istorija:

    theoatmeal.com/comics/design_hell

  40.   Vat rašo:

    Džyz, taigi čia klasikų klasika. Čia aprašytas atvejis tarp agentūros ir freelancerio yra analogiškai atspindintis ir kliento-agentūros santykių tipą. Viskas lygiai taip pat, klientas pasitaria tarpusavyje, paklausia visų savo darbuotojų (tame tarpe ir valytojos) nuomonės ir surašo (arba tiesiog forwardina) komentarus agentūrai. Komentaruose dažnai pasitaiko “kažkaip nesižiūri”, “pabandykime dar kokį variantą”, “nežinau, kas nepatinka, bet kažkas nepatinka”. Apsaugok viešpatie nuo klientų, manačių, kad logotipą ar kitą reklaminę medžiagą geriausiai pasidarytų pats, tik va, bėda, nemoka Photoshopo. Tokiems jau turbūt vaikystėje suteikiamas menotyrininko laipsnis, kai tėvai pakiša spalvinimo knygutę. Nesakau, kad visi freelanceriai yra geri ir kuria tobulybę, tačiau.. Mieli klientai, kodėl išgirdę muzikinį kūrinį, nepuolate kritikuoti jo priedainio melodijoje girdimų sinkopių, o kai pamatot nupieštą logotipą, tai pasipila eksperto lygio vertinimai. Nesamdykite tų freelancerių, kurių portfolio jums nepatinka, tada nebus “stilizuotų batuotų katinų”, kaip rašė čia kažkas. Kai pajaučiu, kad klientas iš manęs nori tik techninio atlikimo, o pats jau turi viziją, atsiprašau ir pasakau, kad kaip maketuotoja aš jam per brangiai kainuosiu.

  41.   Vat teisingai parašė rašo:

    SPRENDIMAS

    Klientas nupasakoja viziją ir kokio įvaizdžio nori.
    Agentūra suranda dizainerį.
    Dizaineris perteikia norimą kliento įvaizdį logotipe/kt.dizaino darbe.

    Taip turėtų būti.
    O čia dabar kas? Klientas sau ieško maketuotojo, kaip sakė. Atsiprašau, aš pasirinkau dizainerio profesiją ne tam, kad atlikčiau įrankio vaidmenį ir kompensuočiau kliento įgūdžių trūkumą dirbant fotošopu.

    Kalbėtis būtina, tačiau Tado aprašyta situacija yra tipinė, dėl to 90% firmų logotipai Lietuvoje yra siaubingi (ir tai matyti net ir ne vizualistams), nes klientai nesupranta savo ir dizainerio funkcijos kūrybos procese.

  42.   Tamsta rašo:

    Ponai, ko jūs čia pezat visi, padirbėkit nors чуть чуть panašų darbą, suprasit patys, kokių kvailių tokioj rinkoj yra. Sėdi chebra su IE6 ir stebuklo laukia.

    Šis blogo įrašas puikiai tinka ne tik dizaineriams, bet visiems panašaus plauko profesionalams. Ir aš puikiai suprantu ir užjaučiu visus juos, kuriems tenka su tokiais klientais dirbti. Amen, ponai.

    Skaudu, bet netgi komentaruose tokių “technologiškai išprususių freelancer’ių recenzorių” matyti.

    Jei iš programuotojo ar dizainerio prašysi šūdo ar ilgainiui mėginsi iš šūdo sviestą spaust, tai ir gausi šūdsviestį. Joks jokios srities profesionalus freelancer’is nepatieks tau šūdo, nebent pats jo išsiprašysi. Deja, dauguma klientų ilgainiu tą šūdą ir išspaudžia.

    Amen, gerbiami freelancer’iai, laikykitės.

  43.   gie rašo:

    sweet. Dirbau projektų vadove mažoj reklamos agentūroje. Perskaičiau ir krizenau pro ašaras - tiksliai aprašytas VIENAS klientų tipažas. Ačiū jiems. Nes dabar jiems turime tiesiog KITAS kainas (dvigubas), terminus (t.p) ir kitus bendravimo būdus (aukso skerspjūviai - tra ta ta). O dėl susikalbėjimo..nžn apie ką pjautynės komentaruose - tiesiog su vienais žmonėmis susišneki, su kitais - nea. Susirandi savus - ir dirbi kokybiškai.

  44.   Meursault, to "me" rašo:

    me rašo (2012-04-03 09:19):
    “to dizaineris:)
    jeigu daugiau argumentų ateitų kodėl norimos korekcijas atlikti negerai, manau, būtų daug naudos. bet kiek agentūrų nori skirti laiko argumentacijoms? “nori, pakeisime””

    - Atsiprašau, o tu mokėsi už argumentacijoms skirtą laiką ir išsilavinimo suteikimą?…

  45.   vardas rašo:

    Nemokat dirbt, vyrai. Saskaita reikejo israsyti kartu su pirmuoju eskizu, ir po pirmo komentaro pirmiau derinti sekanti apmokejima.
    Arba susitarti valandini ikaini, ir klusniai daryti ko nori uzsakovas.
    Jei uzsakovas darosi juokingas, reikia pirma ta problema issprest - gal tiesiog komunikuojat su ne tuo, kuo reikia.

  46.   tvirtas rašo:

    tiesiog jei padarei gerą darbą, turi laikytis savo aiškios ir argumentuotos pozicijos. Labai tvirtai.

  47.   PRATĘSIMAS: rašo:

    ILIUSTRATORIUS: ok, tiek tos, laukiu pavedimo 50 litų į sąskaitą
    AGENTŪRA: sumokėsime iškart, kai tik užsakovas atsiskaitys su mumis

    AGENTŪRA: Laba diena, jau baigiame derinti paskutinius niuansus su užsakovu, dar iš jūsų pusės trūksta keleto smulkių pataisymų: reikia kad namas būtų su šešėliu ir fotoshopu padaryti kad jis stovėtų ant Gedimino kalno, pavaizduotas iš paukščio skrydžio.
    ILIUSTRATORIUS: gedimino kalno nuotrauką turit?
    AGENTŪRA: ne neturime, jūs žinot kokiu kampu fotografuoti reikia, tad padarykite pats
    ILIUSTRATORIUS: štai viskas, ką galėjau padaryti
    AGENTŪRA: per žemai, reikia iš paukščio skrydžio, na bet manau tiks ir tokia, dar Gedimino pilį ištrinkit ir iki pirmadienio ryto atsiųskit mums
    ILIUSTRATORIUS: pridedų paveikslėlį
    AGENTŪRA: Bus gerai. Tai kuo skubiau tą namą atspausdinkit 3×3 metrų formatu, atvežkite mums ir atsiskaitysime.

  48.   Antanas rašo:

    Labai juokinga. Tačiau, deja, vienpusiška. Gerai pažįstu taip vadinamus “dizainerius” ir žinau, kad kiekvienas jų mano esas menininkas nr. 1. A lia visą gyvenimą tuo užsiimantys ir viską žinantys. Visi kiti, o ypač užsakovai, suprantama, visiškai nieko neišmano, mala šūdą, trukdo dirbti, kai tuo tarpu turėtų be kalbų atnešti pinigus ir dingti iš akių be komentarų ir visiems laikams. Mielieji, pasaulis dizainu nesibaigia ir net neprasideda. Ir norų bei preferencijų klientas vis dėlto gali turėti. Patinka tai kam nors ar nepatinka. Neretas atvejis, kad dizaineris tiesiog nesupranta arba nenori suprasti (motyvuodamas, žinoma, savo aukštesniu išsilavinimu už aplinkinius nevykėlius) kas jam yra sakoma ir iš čia kyla nemažos problemos.

  49.   LSD rašo:

    žinoma, taip kalbėti nėra gerai ir tai galioja ne visada, bet tik padirbęs už užsienio kompanijomis, supratau, kas yra darbas. Tai iššūkiai (profesiniai, padaryti tai, ko nesi daręs…) ir profesionalumas.
    Sorry, bet Lietuvoje retas projektas apskritai vertas dėmesio. Dažniausia tai tiesiog projektas… Nieko, užaugsim, užsiauginsim specialistus (visų sričių) ir čia bus ką veikti (y) nesenai dar nuo gariūnų ir windowsų perrašinėjimo nušokom, nėra ko norėti.

  50.   Marigold rašo:

    kaip kartais krenta pats užsakovas akyse:
    pamenu, turėjau sukurti logo ir porą firminių atributų: vizitinę, blanką
    paklausus, koks tai turėtų būti logo, jis atsakė: nu padaryk greit kad būtų ir gražu. ir pigiai. bandant aiškintis, koks firmos išskirtinumas, vertybės ir pan., jis atsakė: ai nu koks skirtumas.. nežinau. padaryk, kad gražus būtų
    čia buvo topinis :D topinis atsakymas ir topinis klientas

  51.   dizaineris rašo:

    labai pritariu marketingui, negirdejau nei vieno profesionalaus dizainerio burbuliuojancio kaip sitas straipsnis. Dizaineriai i darba ziuri kaip statybininkai - pasake padet plyta - einu padesiu. O kam ja reik padet, kodel ir pan net nesidomi. Nedrista paklausti jei kas neaisku, daro savo interpretacijas. Galiausiai gaunasi neatitikimas. Profesionalas tuo ir skiriasi nuo megejo, kad jis sugeba i darba ziureti sistematiskai, o ne taskiniu principu.

  52.   dailininkas rašo:

    Sveiki,

    manau užmiršome vieną svarbų dalyką. Visi be išimties. Pasidžiaugti tuo, ką nuveikėme, ką padarėme ir to įkvėpti arba pasimokę iš klaidų judėti toliau. Nesidžiaugia nei klientas, nei dizaineris, nei agentūros, niekas nebesidžiaugia šiandien. Viskas patapo varštų gamyba konvėjeryje. Ir neduok dieve kažkas neveikia. Visi svarbūs, be galo svarbūs. Mano manymu čia ir yra bėda.
    Supratimas, tolerancija, atlygis ( nebutinai finansinis ir didelis ).
    Pavizdys skandinavuose. Yra ir čia streso, ir čia yra deadlinai, ir čia yra visokių klientų, neesam vienintelė “tamsioji sala” pasaulyje. Skirtumas yra požiūris. Jaučiama elementari atsakomybė, žmogiškumas ir padėka tam kuris daro tau darbą.

    Papasakosiu apie savo asmeninę patirtį:

    Pradėjau dirbti didelėje skandinavų kompanijoje kaip laisvai samdomas specialistas ( susiję su menais ). Darbavausi savo savo namuose ir sulaukiau skambučio.

    _______

    Klientas: sveikas!

    Aš: sveiki, ( tuo momentu atlikinėjau užduotį ) tuojaus, tuoj atsiųsiu failus, viskas gerai jau bainėju. Liko nebedaug.

    Klientas: … ne, man nereikia kad siųstum. Aš tiesiog skambinu pasiteirauti kaip sekasi? Šiaip kaip laikaisi? Gal trūksta kokios nors informacijos, gal galiu kuom nors padėti?

    Aš: … ? Ne… kad viskas tvarkoj, kolkas viskas labai gerai.

    Klientas: tai gerai tada, labai džiugu, smagaus darbavimosi. Daryk tiek kiek reikia laiko, neskubinu. Linkiu labai gražios dienos!

    Aš: ačiū ! ( šokas )

    ________

    Tik tada, po ilgo ilgo laiko, pirmą kartą gyvenime suvokiau, iš kokios aš aplinkos atvykau ( iš Lietuvos ). Aplinkoje kurioje stovima už nugaros ir beisbolo lazdos mušimu į delną skubinama, nes viskas turėjo būti senai padaryta ir turi jaustis kaltas dėl visko. Suprantat, jeigu lietuvoje klientas tau skambina, tai reiškia: tu padarei kažką labai netaip / pavėlavai / padarei visiškai ne tai ko nori klientas / vienu žodžiu skambutis lietuvoje reiškia negerą, labai kažką negero.

    Manau ne pinigų mums trūksta ( dažnu atveju taip, galėtų būti geresnė situacija, kaip visur ir visada ), ne kažko kito, o požiūrio ir supratingumo bei žmogiškumo. Ir veiksmo. Ne didelio, kartais labai mažo. Skambučio, arba tiesiog pasidomėjimo žmogumi, kuris tau dirba. Ir visai nesvarbu pareigos, kurias užimi, esi direktorius, ceo tarptautinės įmonės, esi dailinikas ar programuotojas. Vistik žmogus nėra mašina ir ja niekada nebus.

    Ačiū.

  53.   klientas rašo:

    Bet tai kaip iliustratoriai ir dizaineriai, bei kuriantieji čia savo išsilavinimą iškelia. Matot, nebus tik maketuotojai, klientai visvien š vietoje, nieko nežino, kvailiai, stebuklų laukia, kaip čia MANO talentą žemina, aišku už tiek neparsiduosiu… Imkit pavyzdį:

    ONKOLOGIJOS KLINIKA: sveiki, kuo galime padėti?
    DIZAINERIS: va, čia apgamas išvešėjo, nežinau ką daryti.
    ONKOLOGIJOS KLINIKA: galima padaryti biopsiją. 360Lt, apmokėkite kasoje.

    ONKOLOGIJOS KLINIKA: turime rezultatus, yra gera ir bloga naujienos.
    DIZAINERIS: sakykit…
    ONKOLOGIJOS KLINIKA: ką mes jums maketuotojai? mes juk diplomus turim, geriau už jus žinom ko jūs norit ir kaip. Už konsultaciją 1200Lt tai nesusimokejote.
    DIZAINERIS (susimoka): kokios naujienos
    ONKOLOGIJOS KLINIKA: gera, kad auglys operuotinas, bloga, kad mes labai talentingi juos šalinant, tai vietoj 25,000Lt musu klinika ima 80,000Lt. Matot, mes užsienyje operuojam už 30,000eurų, tai žinot, ne maketuotojai esam, per brangūs gal jums.

    Gerbiamieji, komikai jūs su savo susireikšminimais ir diplomų išstatymais, ir visų kitų debilais vadinimu. Išaugsit, suprasit, susidursit dar ne su tokia situacija gyvenime. Nebeliks didybės nei pas vieną.

  54.   Julius rašo:

    Ačiū Tadui už kažkam prabadytas ir atvertas akis - tie kam prabadei, kraujais spjaudosi ir teisina savo darbo metodus (t.y. klientai ir agentūrų atstovai, sorry, vos pirstai apsiverte tai parašyti, gaila klaviatūroje nėra mažesnių raidžių nei mažosios ;) ), o freelancer’iai gavo proga išsilieti :)

    Žodž, esmė tokia: per 10 metų darbo foto ir video srity, galiu pasakyti, kad ten LYGIAI TAS PATS vyksta, kaip ir su dizainu. Per tiek laiko, kaip čia kažkas rašo, spėjau ir susireikšminti, ir nusileisti ant žemės, ir patapti realistu. Esu dirbęs nuo kūrybščiko iki projekto vadovo. Problema visose grandyse yra viena ir ta pati: nacionalinis poch***mas.

    Tadai, na pats pagalvok, kad ir iš tavo kurso VDA, iš darbo LNK, “Magnet’e” ir t.t., koks procentas buvo žmonių tokių kaip tu: originalių, revoliucioningų, energingų, “kreatyvnų”?.. Na gal dar po 1 ar 2, bet ne daugiau. Visi kiti, kaip kažkas ir komentaruose išsireiškė, tik galvojantys kad tokie yra, užmigę ant savo ego, ar vieno kito draugo ar pažįstamo pagyrimo, kad jie yra OSAM kūrėjai. Tas pats taikytina ir reklamos agentūroms, ypač projektų vadovams, o dar labiau - klientams (aš turiu pinigų, todėl tu gali būti šūdas).

    Kai pavargau nuo to “nacionalinio poch***mo” (kaip aš jį vadinu :) But you got the point), pakeičiau veiklos sritį, ir nuėjau “pailsėt” į visiškai kitą nei meno sritį. Tai žinokit, “paprastuose versluose” yra dar baisiau… Bijau, kad teks grįžti prie meno. Kodėl bijau?.. Nes lietuvoj kūrybos žmonės buvo, yra ir bus šudo vietoj.

    Atsiprašau už leksiką.

  55.   nina rašo:

    kaikurie komentarai verti delfio.
    yapac juokingas “kliento” pavyzdys kur veiksmas ligonineje. juk galima butu sumodeliuoti ir “kliento” apsilankyma pas medikus.
    o pati problema taigi smagi. juk ar yra kas smagiau nei dirbti kurybini darba. tiek idomiu zmoniu gali sutikt. ir visi jie nori irgi dirbti ta kurybini darba nors kiek pabuti “kurbscikais” ir tie proj vadovai ir tie klientai nelemti. va dabar kaip pyksta kad jie isstumti beveik gavosi.
    bet cia gi tik pagarbos dalykai. jei klientas suvokes savo poreiki gerbtu ta i kuri kreipesi to poreikio igyvendinimo o negalvotu kad pamojaves ilgu litu gales duoti valia savajam neatskleistam “kuribscikui” tai gal maziau butu tokiu linksmu situaciju. ir butu kiek nuobodziau. ai dar pamirsau jei tas klientas suvoktu kad kazka uzsakinedamas neisvengiamai tures irgi padirbeti… uzsisvajojau.
    o beje iseitis is tokios situacijos labai nebloga yra nutraukti darbus. padaryciau mazdaug ta ties raudonu namu be stogo. butu pats tas kai jau ibrista gan giliai ir kai galima situacija perimt i savo rankas.
    bet taip elgtis negrazu ir neteisniga ir kas blogiausia labai arogantiska. labai arogantiska yra nenoreti daryti tai kas yra nepriimtina sau ir nevarvint seiles del pazadeto pluostelio lituku. arne?

  56.   svecias rašo:

    Aš aptikau tai viename iš skelbimų ir nusprendžiau pabandyti. Dalyvaudamas įvairiuose forumuose, aš randu straipsnį, kuriame sakoma, kad galima padaryti tūkstančius litų per keletą savaičių įdedant tik 12 litų. Skaistalai, pagalvojau, tai turėtų būti eilinis būdas apmauti naivų žmogų, bet nusprendžiau perskaityti ir sužinoti, kas vis tik siūloma. Taigi, toliau ten sakoma, kad reikia persiųsti po 2 litus į banko sąskaitą, kiekvienam iš sąrašo. Paskui išbraukti pirmą sąskaitos numerį ir įrašyti savo sąskaitos numerį į paskutinę šeštą eilutę, ir talpinate šitą straipsnį 200 forumuose ir skelbimuose. Supratau, kad nėra jokių apgaulių. Aš pamąsčiau, kad nieko neprarandu išskyrus savo 12 litų ir nusprendžiau išbandyti. Ir atspėkit kas??? Po kelių dienų man i sąskaitą pradėjo kauptis pinigai… Aš negalėjau patikėti savo akimis, jog tai veikia. Per porą savaičių susikaupė apie 1800 litų, po trijų savaičių prisidėjo dar apie 2200 Litu. Dabar jau turiu uždirbęs 4000 Litu ir aritmetiškai skaičiuojant, po pusantro mėnesio turėtų būti apie 16000 litų. Ir šita suma po truputį toliau didės. O prasidėjo tik nuo 12 Lt. Noriu su Jumis pasidalinti kaip tai veikia, nes tai naudinga ir Jums, ir man. Aš jums pažadu, jeigu Jūs tiksliai seksite mano instrukcijas ir neturėsite vilčių gudrauti, jus pradėsite gauti daug daugiau pinigų, negu tikitės, per daug nesistengdami. Pasiūlymas: Perskaitykite tai porą kartų!!! Išsaugokite savo kompiuteryje, sekite instrukcijas ir pinigai neprivers Jūsų laukti. Sutikite - tai paprasta!!! Tai absoliučiai legalu, tai tik bankinė pinigų pavedimo operacija, ir Jūsų indėlis yra tik 12 litų ir pora valandų internete. Svarbu: Tai ne apgavyste, tai visiškai legalu ir jus niekuo nerizikuojate ir nieko neprarandate, ir tai tikrai veikia!!! Atkreipkit dėmesį: Tiksliai sekite instrukcijas ir 60000 litų ir dar daugiau bus Jūsų nuo 40 iki 80 dienu laikotarpyje. Visa tai sėkmingai veikia dėl dalyviu sąžiningumo. TRYS PAPRASTI ŽINGSNIAI: 1. Jei dar neturite, jums reikia atsidaryti sąskaitą bet kuriame Lietuvos banke. 2. Pirmiausia į žemiau esančią 6 banko sąskaitą perveskite 2 litus. Po to perveskite po 2 litus ir į sekančias banko sąskaitas. Visa tai įvykdę, Jūs padarote paslaugą, ir svarbiausia - tai visiškai legalu. Jūs taip pat prašote teisėtos paslaugos, už kuria mokate. 1. 1.LT717300010109549511 2.LT637300010038331382 3.LT107300010102843447 4.LT637300010088070266 5.LT650075800304729267 6.LT387300010128815857 Dabar išbraukite iš sąrašo Nr. 1 sąskaitos numerį, perneškite visas sąskaitas vienu eiles numeriu i viršų, o į atlaisvintą Nr. 6 eilutę įrašykite savo banko sąskaitos numerį. 3. Darykite bet kokius pokyčius, bet išlaikykite pagrindinę idėją, išplatinkite šitą straipsnį mažiausiai 200 forumų ir naujienų juostų, skelbimuose arba asmeniniais laiškais, įsidėmėkite - kuo daugiau informacijos pasklis apie šį straipsnį, tuo didesnės bus Jūsų pajamos ir tos pajamos tiesiogiai priklauso nuo Jūsų. Šis internetinis verslas sėkmingai gyvuoja ir klesti dėl dalyvių sąžiningumo ir rimtumo. Todėl viską atlikite kruopščiai ir nepagailėkite 12 litu, nes Jums tai atsipirks su kaupu. Sąžiningumas daro pinigus. Be to, atsitiktinai išgirdau per žinias apie šį pinigų kaupimo metodą kuriame pareikšta, kad nusiskundimų nėra gauta, o išvada pateikta, kad tai yra legalu ir nepažeidžia įstatymų. Kodėl neišbandžius ir Jums? Juk tai kainuoja tik 12 litu (tiksliau tai tik minimalus indelis) ir kelias valandas nesunkaus darbo internete!!! Užsiimkite tuo dabar, neatidekite rytdienai!!! Laikas pinigai!!! O dabar aš papasakosiu, kodėl jus bet kokiu atveju nieko neprarandate, o tikrai išlošiate. Tiesiog paprasta aritmetika: Sakysim iš 200 laiškų ar straipsnių aš gausiu 5 atsakymus (menkas rezultatas), tai reiškia aš uždirbsiu 10 litų būdamas šeštoje sąrašo pozicijoje. Dabar šitie 5 žmones išplatina dar po 200 pranešimų su Jūsų sąskaitos numeriu jau 5 pozicijoje. Pastariesiems taip pat atsako tik po 5 žmones – tai jau 50 litų į sąskaitą. Toliau šie 25 žmonės daro po 200 patalpinimų su Jūsų sąskaitos numeriu Nr. 4 pozicijoje ir atsako vėl tik 5 žmonės – Jūsų pajamos 250 Lt. Toliau šie 125 žmonės patalpina po 200 pranešimų, į kuriuos taip pat atsako tik po 5 žmones. Jums tai duoda 1250 litų pajamų (Jūs 3 pozicijoje). Toliau dar įdomiau: šitie 625 žmonės daro 200 patalpinimų su Jūsų sąskaitos numeriu Nr. 2 pozicijoje, atsako vėlgi po 5 žmones – tai 6250 litų. Ir tai tik už pirmutinius 12 litų. Šiame versle svarbiausia būti sąžiningam. Kitaip nieko nesigaus. Ar Jūs galite įsivaizduoti kiek žmonių kasdien visame pasaulyje prisijungia prie interneto ir skaito šitą straipsnį, kaip ir Jūs?! Kiekvieną dieną internete pasirodo nuo 200 iki 500 naujų vartotojų. Ir toliau jų skaičius nuolat auga!!! Kokie šansai, kad jie užsinorės pamėginti save kokioj nors naujovėj??? Ar įsivaizduojate kokios galimybės?! Su 12 litų ir keliomis valandomis internete??? LINKIU SĖKMĖS!

  57.   KLIENTAS onkologiniam rašo:

    ONKOLOGIJOS KLINIKA: sveiki, kuo galime padėti?
    KLIENTAS: va, čia apgamas išvešėjo, nežinau ką daryti.
    ONKOLOGIJOS KLINIKA: galima padaryti biopsiją. 360Lt, apmokėkite kasoje.
    KLIENTAS: Ok, sumokėsiu ne daugiau 20% avanso. Šiaip turėčiau skalpelį, tai pasidaryčiau biopsiją pats, tuo labiau kad turiu izoliacijos žaizdoms tvarstyt ir vakar šašlykus ant iešmo sunėriau.

    ONKOLOGIJOS KLINIKA: turime rezultatus, auglys - bet operuotinas. Štai testų rezultatai.
    KLIENTAS: Jūs juokaujat.. Kas čia per rezultatai??? Prašiau apgamo biopsijos, o rezultatai tai man atrodo prostatos patikros! Ar jūs onkologas ar dermatologas ar streptokokas man tai visai neįdomu! Reikalauju rezultatus perrašyti iš naujo pakeičiant diagnozę!
    ONKOLOGIJOS KLINIKA:?
    KLIENTAS: Vakar pašnekėjau su bobute, sakė negali būt auglys, pagramdėm virtuviniu peiliu, patrynėm rūtom ir šviežiu arklio mėšlu, iškart pagerėjo. Jūs to nedarėte, todėl manau jūsų klinikos lygis labai žemas. Reikalauju pakartotinio tyrimo.
    ONKOLOGIJOS KLINIKA: Galime atlikti tyrimus dar kartą jei norite, bet tai diagnozės nepakeis ir jums teks mokėti..
    KLIENTAS: Reikalauju gražinti avansą!

  58.   Teisininkas rašo:

    Analogiškai ir teisinių paslaugų teikime :)

    Tik autorius - priešingai, nei komentavęs Dizaineris, dar vieno neįsisavino.

    Turi padaryti taip, kad klientui gerai būtų, t.y. ne tik taip kaip jis nori, bet taip kaip reikia.

    Pirmas klausimas turėjo būti - kam jam tas namas reikalingas. Juk klientas ne dizaineris ir neišmano šito amato, todėl jam turi būti paaiškinta, kodėl juodai baltas namas su kreivom linijom jam netiks. Ir apskritai, gal jam ne namas reikalingas, o mėlynas kvadratas.

    Bet, jei tą klientui kas nors paaiškino proceso, ir ne pasamdytas dizaineris ir ne agentūra, tai klientas paskui ir nenori mokėti visos sumos.

    Bet šiaip labai geras blog’o įrašas, sunku su tais klientais. :)

  59.   JK rašo:

    idomus straipsnis, yra nemažai tiesos, butent del to nedirbu su agenturomis,o kalbuosi tiesiai su klientu, turiu toki klausimu saraša ir susitikimo metu stengiuosi kuo daugiau sužinoti apie kliento norus bei supažindinu ji su galimybemis. Turbut del to klientas manimi labiau pasitiki ir štai tau duoda vietos improvizacijai. Manau trūksta kaikuriems dizaineriams atsakomybes ir atsidavimo savo darbui. o del reklamos agentūrų tai… mano nuomone viskas turetu buti taip : yra žmogus kuriam kažko reikia, ir yra žmogus kuris ta kažką gali padaryti,ir štai vyksta normalus bendradarbiavimas. o reklamos agenturos yra tarpininkas kuris realiai nieko neveikia bet pasiima nemaža procenta.

  60.   Saulute rašo:

    Aš kadangi dirbu agentūros pusėje, galiu drąsiai patvirtinti, kad taip viskas ir vyksta :DD Straipsnyje labai gerai atskleista agentūrų psichologija ir narvelio principas, kuriama jos yra ;]]]] Na, aš tik dar įdėčiau paprasto agentūros darbuotojo ir jo vadovo, kuris nieko nežino apie klientą, bet vadovauja kalbą. Atrodytų kažkas panašaus į tai:

    - Laba diena, direktoriau. Šiandien sulaukėme kliento užklaustimo dėl kvietimo dizaino. Rinkausi iš keturių dizainerių, išsirinkau vieną, kuris atrodo patikimas, profesionalus.
    - Kiek mes jam mokėsime?
    - Na, klientas duoda 1000 lt už gerai atliktą darbą, su dizaineriu susitariau už 100 lt, visa kita lieka įmonei.
    - Nesąmonė, per brangu, ieškok kito.

    Po kelių dienų:

    - Radau kitą dizainerį, kuriam galėsme nieko nemokėti, kadangi jis atliks pas mus praktiką.
    - Puiku.

    Dar po kiek laiko:

    - Štai maketas, kurį padarė dizaineris, nusiunčiau klientui peržiūrai.
    - Už tokius maketus ne tik jį, bet ir tave atleisiu iš darbo, jeigu nesupranti, kad tokiam svarbiam klientui negalima tokių š…. siųsti.

    …….

    - Direktoriau, klientas pasirinko tą maketą, kurį siunčiau, kurio liepėte nesiųsti.
    - Nepamenu, parodyk.

    - Liepiau nesiųsti? Visai nieko… Žiūrėk, kad tas dizaineris, kuris jį sukūrė, labai nepasikeltų.
    - Tai kad mes jam ir taip nieko nemokame.
    - Tai žiūrėk, kad tiek pat nieko nemokėtume ir kitą kartą, nes pasikels, pradės blogai dirbti.

    :DDD Išsiliejau ;]

  61.   frankie rašo:

    Paskutinis Iliustratoriaus variantas su lygiom sienom ir langu centre atrodo visai stilingai, netgi labai.

  62.   Simona rašo:

    Neseniai pradėjau skaityti šį blogą, prisipažinsiu, nemaniau, kad bus taip įdomu, o ir youtube galima pažiūrėti trumpų,nuotaikingų klipų.Aš už žmones, kurie kuria…, nesvarbu (ką), tiesiog tai daro.
    Nujaučiu,kad Tadas yra labai įdomus pašnekovas :)
    Šaunuolis!!! Daugiau tokių kūrėjų (ir ne, į užpakalį nelendu), tai tiesa ;)

  63.   Saule rašo:

    viskas vyksta butent taip, kaip nusako Tadas. Ir nebutinai toje schemoje: Klientasdizaineris. As dirbu tiesiogiai su klientais. Laaabai retas atvejis, kad kliento vadybininkas butu sveiko proto ir elementaraus intelekto zmogus. Dazniausiai tai nezinia kokias kolegijas siaip taip baige zemiausio kulturinio sluoksnio atstovai. Bet freelanceriaujant yra vienas nuostabus dalykas- gali siusti velniop tokius, kaip cia pasisakes “klientas”. Buna atveju, kai galima rast ir su “sunkiu” uzsakovu kazkoki bendra vardikli. Bet tokie kaip cia pasitaikes “klientas” yra NEMOKYTINI, ir ne burnos ausint su tokiais neverta. Vat, dizaineri, Juliau, dailininke… dziaugiuosi, kad esu ne viena tyruose su savo patirtimi :)

  64.   Saule rašo:

    atsiprasau, norejau pasakyti: nebutinai tokioje schemoje: klientas-agentura-dizaineris.

  65.   Vilius rašo:

    kiekvienas toks veiksmas (pakeitimas) turi buti apmokamas, turi suktis greižtas skaitliukas. Tuomet iki tokiu absurdu reikalas nedaeitu

  66.   kristina rašo:

    ir dar….

    KLIENTE: ….MOKECIAU, PATI PADARYCIAU! UZ KA CIA MOKETI?…

  67.   praeivis rašo:

    Sutinku su nuomonėm, kad šioje srityje (ir kitose) trūksta bendravimo įgūdžių, žmogiškumo.
    Bet vis dėlto:
    1. Klientas visada “teisus”. Na realybėj ne visada, bet jis nori būti teisus. Ir jis moka pinigus. Ir jis juos turi uždirbti, todėl ir reiškia savo nuomonę. Nes jis labiau įsigilinęs į savo sritį. Ir ta sritis dažniausiai ne dizaino konkursai
    2. Netenkina darbas ar užmokestis - neapsiimk užsakymo. Apsiėmei - tai jį ir padaryk. Nepatinka bendravimas - pakeisk stilių. Nemoki - samdyk mokančius bendrauti (gal sekretorę ar tą patį proj.vadovą). Gal taip bus efektyviau dirbti ir darbo vietą sukursit.
    3. Dauguma logotipų blogi ;) ok… tai geri kurie? Sukurti dizainerio? O kas yra dizaineris? Menininkas, labai talentingas, baigęs dizaino studijas… Ok, bet kodėl logo turi būti meniškas? Elementariai bet kurį logo galima išreklamuoti, jo ir įmonės vertę iškels darbo ir produktų kokybė, o ne super-duper geras logo.
    4. Gal ir ne į temą - dizaino autorystė. Kodėl dažnai dizaineris save nurodo kaip autorių, jeigu jam užduotį ir patarimus dalino užsakovas ir reklamos agentūra? Susireikšminimas..?

    p.s. nesu šios srities profas, bet kartais būnu ir klientu, ir rekl.agentu ir dizainerio atstovu. Galiu pasakyti, kad klientas nežino ko nori todėl, kad tikrai nežino ko nori. Todėl ir bando 10 variantų.

  68.   namsa rašo:

    esu namas. uzhpiso lievas dezainas. KIEK GALIMA?!!!!!!111

  69.   kriste rašo:

    Kaip viskas matyta, girdėta, tūkstančius kartų. Balsu kvatojau.
    Ir ne dizaineriuose čia bėda, rašinėlyje tas puikiai atspindėta: užsakinėja namuką, nors reikia kvadratuko.
    Yra tokių, kurie matyt neturi ką veikti ir savo buvimą pateisina “dizainindami” dizainerio rankomis: pastumiam, pakeičiam, pabandom, ištrinam, ne - imam pirmą variantą ir jame pastumiam, ir t.t.

  70.   Mano rašo:

    Diev, dievinu tavo kūrybą. šaunOlis

  71.   Saule rašo:

    praeivi, tu visiskai nieko nenutuoki. “Zino, ko nori, todel ir bando 10 variantu” - idiotizmas. Jei tamsta dirbi ir klientu ir dizaineriu ir vadybininku - tai esi tiesiog BENDERIS, o ne specialistas.

  72.   Sonas rašo:

    net nera ka nachuj pasiust

  73.   ne visai ta sfrera rašo:

    bet žvengiau balsu.

  74.   coliuke rašo:

    “Uzklydau”, perskaiciau ir juokiausi balsu :))) Buvau pamirsusi, kaip tai buna… Jau 18 metu dirbu sioje srityje - tikrai maciau ir karsto, ir salto. Prisiminiau ir tokias ar panasias situacijas. Brangieji, 100% pritariu “dailininko” mintims.
    Buvo laikas, kai pati galvojau, kad nieko nesugebu ir nieko nemoku, nes nuolatiniai “stovejimai salia su beisbolo lazda”, nuolatiniai prikaisiojimai, spaudimai ir t.t. - buvo tape kasdienybe :( Kol viena diena spjoviau i viska ir pradejau dirbti uzsienieciams. Is pradziu patyriau soka, nes nesupratau, kad direktorius ar projektu vadovas ar taip vadinamas “artas” gali paskambinti ir tiesiog pasiteirauti, kaip as gyvenu, kaip man sekasi. Kuri laika nesusivokiau, bet veliau - pripratau ir tai tapo kasdienybe. Kaip ir visi zmoguciai, prie gero greit priprantama :) Dabar jau nebegaleciau “per save perlipti” ir dirbti netasytiems, tik apie pinigus ir savo arogancija galvojantiems musu “burams”. Nepykite, bet taip tikrai yra. O gal as klystu? Gal tik buvo? Bet sprendziant is komentaru… deja, yra… Negaliu to sakyti visiems, nes visuomet buna isimciu :)
    Stiprybes visiems! Jei esate talentingi ir puikus zmoguciai, pabandykite dirbti uzsienieciams - pajusite gaivaus oro gusi savyje :)

  75.   Vadybininke rašo:

    Patiko straipsniukas - daaaaug teisybės. Tik, kad dizaineris prastas ta prasme, kad neišsiaiškina užsakovo poreikių iki galo, negali apginti savo nuomonės argumentuodamas.
    Pati daugiau nei metus atsirinkinejau dizaineri, kuris įmonės reklaminei medžiagai kurtų dizainą. Visus, kurie pradėdvo klausinėt ar dešnėj įdėt arčiau centro ar arčiau krašto iškart siųsdavau po velnių (o tokių laaaabai daug). Dabartinį dizainerį vertinu dėl to, kad užsakant darbus ir paaiškinus kas ir kur ir kokiu tikslu bus naudojama jis pateikia savo viziją, ir ją argumentuoja. Nors procesas vistiek užknisantis, nes man dar reikia su 10 kolegų suderinti maketus ir kiekvieną kartą aiškinti, kad MAN NEGRAŽU - NE ARGUMENTAS.

  76.   Andrius rašo:

    Žvengiau, spiegiau, žviegiau, kikenau kol visą perskaičiau.. kai ką dukart. Tadai, super!

  77.   pi rašo:

    Deja, tai ne jumoras , o realybė. Tas pats vyksta su inžinierinėmis konstrukcijomis. LAbai sunku mokėti už virtualius daiktus. Čia ne mėsmalė ;)

  78.   Erinija rašo:

    Šitą užvakar perskaičiau, ir iki šiol vis prisimenu, koks geras tai buvo meno kūrinėlis:)

  79.   usti rašo:

    KLIENTAS onkologiniam rašo:
    2012-04-06 11:11
    ONKOLOGIJOS KLINIKA: sveiki, kuo galime padėti?
    KLIENTAS: va, čia apgamas išvešėjo, nežinau ką daryti.
    ONKOLOGIJOS KLINIKA: galima padaryti biopsiją. 360Lt, apmokėkite kasoje.
    KLIENTAS: Ok, sumokėsiu ne daugiau 20% avanso. Šiaip turėčiau skalpelį, tai pasidaryčiau biopsiją pats, tuo labiau kad turiu izoliacijos žaizdoms tvarstyt ir vakar šašlykus ant iešmo sunėriau.

    ONKOLOGIJOS KLINIKA: turime rezultatus, auglys - bet operuotinas. Štai testų rezultatai.
    KLIENTAS: Jūs juokaujat.. Kas čia per rezultatai??? Prašiau apgamo biopsijos, o rezultatai tai man atrodo prostatos patikros! Ar jūs onkologas ar dermatologas ar streptokokas man tai visai neįdomu! Reikalauju rezultatus perrašyti iš naujo pakeičiant diagnozę!
    ONKOLOGIJOS KLINIKA:?
    KLIENTAS: Vakar pašnekėjau su bobute, sakė negali būt auglys, pagramdėm virtuviniu peiliu, patrynėm rūtom ir šviežiu arklio mėšlu, iškart pagerėjo. Jūs to nedarėte, todėl manau jūsų klinikos lygis labai žemas. Reikalauju pakartotinio tyrimo.
    ONKOLOGIJOS KLINIKA: Galime atlikti tyrimus dar kartą jei norite, bet tai diagnozės nepakeis ir jums teks mokėti..
    KLIENTAS: Reikalauju gražinti avansą!
    ———————————————————————-
    SITAS KOMENTARAS NUZUDE!!!!! :DDDD

  80.   Taspac rašo:

    Visa bėda tame, kad dauguma iš besiskundžiančių neturi kiaušų. T.y. bijo prarasti klientą, tad imasi bet kokio darbo, netgi iš to, kuriam geriau parodyti vidurinį pirštą.

    Jei užsakovas sako, jog pats turi patirties ir moka darbą, kuriam jus samdo, greičiausiai jis stovės už nugaros ir pirštu baksnos, ką tau daryti.

    Keletas pavyzdžių užsakovų, su kuriais reikia bendrauti atsakingai:

    UŽSAKOVAS: „Šis darbas jums taps puikia rekomendacija.“ Tai dažniausiai reiškia: „mokėti nenoriu, pamėginsiu atsipirkti pagyromis“.

    UŽSAKOVAS: „Ilgai netruks.“ Tai reiškia: „Nei žinau, kiek tai truks, nei man įdomu, tačiau mokėti esu pasiryžęs tik už 10 minučių darbą.“

    UŽSAKOVAS: „Suteikiu visišką laisvę – būk kūrybingas.“ Tai reiškia: „Nežinau, ko noriu, bet kai pamatysiu žinosiu, ar tai yra tai.“

    UŽSAKOVAS: „Nagi, parodyk, ką gali tavo vaizduotė.“ Tai reiškia: „Nieko nesuprantu ir net neįsivaizduoju, ką daryti, todėl noriu milijono idėjų už vienos kainą.“

    UŽSAKOVAS: „Mąstyk nestandartiškai.“ Tai reiškia: „Gyvenu iliuzija, kad viskas, kas yra „kitaip“, automatiškai bus „geriau“. Ir šiaip – esu pasenusių pažiūrų snobas.“

    UŽSAKOVAS: „Šis darbas tau duos daug pelningų užsakymų.“ Tai reiškia: „Nenoriu tau mokėti, o vėliau sugalvosiu, kaip paaiškinti, kodėl nėra tų pelningų užsakymų.“

    Savigarba - svarbiausias diziko instrumentas, jei nenori tik kurti “Menus” į savo My pictures katalogą. Savigarba ateina su profesionalumu. Megėjai-pradinukai turi tik aroganciją. Linkiu visiems tobulėti!

  81.   Alina rašo:

    Aš manau, šį įrašą drąsiai galima vadinti klasika.
    Po kurio laiko vėl jį prisiminiau ir paskaičiau.
    Ir juokinga, ir, deja, gan dažna realybė.

  82.   balvonas rašo:

    nesu nei dizaineris, nei agentūra, nei ką nors užsakinėju. čia daugelis mojuoja savo diplomais ir virtualiu išmanymu. tai va, susikiškite savo diplomus ir virtualų išmanymą ten kur sunkiai telpa. svaigote apie spalvų teorijas ir auksines taisykles, kurdami logotipą, tačiau nė vienas nei žodeliu neužsiminėt apie tai, kaip tas jūsų spalvas, formas, linijas suvokia smegenys. kodėl tinkamesnės vienokios linijos, formos, spalvos vienai žmonių grupei ir netinkamos kitai. tikslinių grupių dar niekas nepanaikino. vaidinate šaunuolius, o atrodote kaip darželinukai su daugiau įgūdžių. geriau pradžiai pasiskaitykite Ikea šūkį “dizainas prasideda nuo funkcionalumo”. su jūsų išmanymu ir meile pinigams gausia kaip su volvo ir fiat. su volvo viskas varkoj, o fiat norint pakeisti perdegusią lempą reikia nuimti visą sparną. trumpai tariant, pirmiausiai pasidarykite namų darbus, po to pretenduokite į aiškinimus ne pagal “man taip šovė į galvą”.

  83.   IR rašo:

    Liuks ,,balvonas” rašo… Dizaineriai, pirmiausiai, jūsų niekas neišmokė dizaino pagrindų, toliau nesidomite savo profesine sritimi, o padirbėję keletą metų save įsivaizduojate net profesionalais… Taigi, zuikiai, dar reikia kantrybės su užsakovais - jiems gi reikia paaiškinti, kodėl daroma taip arba taip nedaroma…

Rašyk komentarą